حدیث موضوعی
دعای عظم البلا

بسم الله الرحمن الرحیم اللَّهُ نُورُ السَّمَاوَاتِ وَالْأَرْضِ مَثَلُ نُورِهِ كَمِشْكَاةٍ فِيهَا مِصْبَاحٌ الْمِصْبَاحُ فِي زُجَاجَةٍ (( به مجله ديني المصباح خوش آمديد )) با ارائه نظرات خود ما را در هرچه بهتر شدن وب سايت ياري دهيد ممنون
موضوعات مجله
خبرنامه
    برای اطلاع از آپیدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شوید تا جدیدترین مطالب به ایمیل شما ارسال شود
مطالب تصادفی
پیوندهای روزانه
به مجله ديني المصباح خوش آمديد


دنیای تصاویرمتحرک -ziba-gifs.mihanblog.com


 

افتخارات وبلاگ

رتبه ششم جشنواره وبلاگ نويسي تبريز درسال1394 

برگزيده جشنواره قراني بينات 

         وبلاگ برتر سال 1392 خراسان جنوبي 

  رتبه چهارم جشنواره وبلاگ نويسي  اذربايجان سال 1391

  و برگزيده جشنواره وبلاگ نويسي ديني خراسان در سال 1391

  ومعلم نمونه سال 1401

 طرح بنر شعار سال 1403 - دانلود بنر لایه باز شعار سال 1403 - کافه پی اس دی

بيانات مقام معظم رهبري در مورد قران:

 

قرآنی شدن به این است که ملت با قرآن آمیخته بشود، به قرآن عمل کند، معرفت قرآنی را به طور کامل به دست بیاورد. ما امروز در دنیای اسلام این را کم داریم. اسم اسلام همه‌جا هست، تفاخر به اسلام همه جا هست،ُ ادعای مسلمانی همه جا هست، آنچه ما به آن نیاز داریم، ان آمیخته شدن به معارف قرآن و به عمل قرآن است، که این مسلمانی واقعی است. ما می‌خواهیم که ملت ما قرآن را بتوانند درک کنند و از آن استفاده کنند. هدف از همه‌ی این تشریفات و این مسابقه‌ها و این وقت گذرانی‌ها و این تشویق‌ها و این زحمت‌هایی که آقایان می‌کشند، هدف این است که ملت ما با قرآن آشنا بشوند. ما دوریم از قرآن، ما دوریم از قرآن. اگر یک ملتی با معرفت قرآنی آشنا بشود، بسیاری از کارها برای او آسان خواهد شد. حرکت برای او آسان خواهد شد. شما ملاحظه کنید، همین مقداری که ملت ما درهای قرآن را به روی خود باز کرد، که این به برکت انقلاب شد، ببینید چه تحولی در ملت ما به وجود آمد. ببینید چه عظمت و چه عزتی ملت ما پیدا کرد، به همین مقدار اندک حرکتی که به سمت قرآن کردیم. قرآن این جور است اگر حرکت به سمت قرآن به شکل کاملی انجام بگیرد. آن وقت این ملت همان چیزی خواهد شد که قرآن کریم خبر داده است. تاریخ را مسلمان‌ها عوض کردند به برکت قرآن.


Image result for ‫رهبر قران‬‎





آخرین ارسال های انجمن
عنوان پاسخ بازدید توسط
امیرالمومنین(ع) مسلمانان را از حضور در کدام مجالس برحذر داشته اند 1 331 aaaaa
آفات زبان 1 206 aaaaa
چرا خدا شیطان را آفرید؟ 1 281 mobin
پیام شب قدر - التماس دعا 0 215 aaaaa
پیامک شبهای قدر 0 214 aaaaa
دانلود مجموعه کامل آهنگ های حامد زمانی 0 254 aaaaa
ايستگاه سرگرمي درس پيام اسماني پايه هشتم تهيه شده توسط دانش اموز قاسمي 4 496 sayed
خوش امديد 1 330 sayed
تأثیر قرآن در زندگی یک جوان 2 261 aaaaa
معرفي نرم افزار قراني 2 390 ali1355
20حدیث از امام حسین (ع) 0 213 aaaaa
10 حدیث زیبا در مورد برکت در زندگی 0 238 aaaaa
جملات كوتاه از شريعتي در مورد امام حسين ع 0 216 aaaaa
عربی هفتم نوبت دوم 0 357 aaaaa
تغییرات عربی هفتم درسال 93 0 238 aaaaa
نمونه سؤالات مواد درسی قرآن ، پیام های آسمان و عربی کلاس هفتم 0 341 aaaaa
سوال عربي هفتم 0 290 aaaaa
نمونه سوال 0 324 aaaaa
مركز نمونه سوال تخصصي پيام و قران 0 295 aaaaa
سوالات قران هفتم خرداد93 نوبت دوم 0 346 aaaaa
چرا گاهی در توکل به خدا جواب نمی‌گیریم؟ 1 487 messi
مراسم عزاداری شب اول تا هفتم محرم الحرام سال ۱۳۹۲ با مداحی حاج محمدرضا طاهری 0 372 aaaaa
مراسم عزاداری شب اول تا پنجم محرم الحرام سال ۱۳۹۲ با مداحی حاج حسن خلج 0 378 aaaaa
مراسم عزاداری شب اول تا هفتم محرم الحرام سال ۱۳۹۲ با مداحی حاج محمود کریمی 0 316 aaaaa
مرات امتحاني درس قران اتاق 104 و قران اتاق 13 و 14 و عربي هفتم اتاق 6اعلام شد براي دي 0 535 aaaaa
پیامک تبریک عید غدیر 0 254 aaaaa
اس ام اس تبریک ولادت امام هادی -ع 0 224 aaaaa
ولادت امام هادی(علیه السلام) 0 256 aaaaa
ثبت نام درآزمون آنلاین(قرآن،پیام های آسمان وعربی) 0 266 aaaaa
آداب ویژه غدیر3 0 195 aaaaa
درباره : مقالات , خواندنی و شنیدنی , نکته های تربیتی , گوناگون ,
بازدید : 518 | تاریخ : سه شنبه 19 آذر 1392 زمان : 14:46 |

ساختمان کعبه,ساخت ساختمان کعبه

 

چرا ساختمان کعبه مکعبی شکل است؟

حضرت ابراهیم(ع) به دستور خداوند خانه کعبه را ساخته است؛ از این‌رو نمی‌توان علت خاصّی برای ساختن آن به شکل مکعب پیدا کرد. اما در روایتی به شرح زیر حکمتی معنوی برای آن بیان شده است:
از امام صادق(ع) سؤال شد: براى چه کعبه، کعبه نامیده شده است؟ آن‌حضرت فرمود: «زیرا چهارگوش می‌باشد». سؤال کننده پرسید: براى چه چهارگوش می‌باشد؟ امام(ع) فرمود: «زیرا محاذى و برابر بیت المعمور[1] است و آن چهار گوش می‌باشد». سائل پرسید: براى چه بیت المعمور چهار گوش است؟ امام(ع): «زیرا محاذى عرش است و آن چهار گوش می‌باشد». محضر مبارکش عرض شد: چرا عرش مربّع است؟ آن‌حضرت فرمود: «زیرا کلماتى که اسلام بر آن بنا شده چهار تا است و آنها عبارتند از: «سبحان اللَّه و الحمد للَّه و لا اله الّا اللَّه و اللَّه اکبر».[2]
محمد تقی مجلسی(ره) در شرح این روایت و ارتباط این چهار کلمه شریف با چهار گوش خانه کعبه، چنین می‌گوید:
بیت المعمور مربّع است؛ زیرا برابر عرش است که مربّع می‌باشد و چرا عرش مربّع است؛ زیرا کلماتى که بناى اسلام بر آن نهاده شده، چهار کلمه است که به آن «تسبیحات اربعه» گویند.
ممکن است مراد از عرش در این روایت؛ علم باشد و بناى علوم و معارف حقیقی الهی بر این چهار کلمه بناگزاری شده است؛ به این بیان: «سبحان اللَّه»؛ یعنی این‌که ذات مقدس الهى منزّه از آن است که جسم باشد، یا از قبیل جواهر ممکن الوجود باشد، یا در جهت و یا مکان باشد، یا دیدنى باشد، یا حلول کند در غیر خود، یا متحد با غیر شود. صفات او بزرگ‌تر از صفات ممکنات است و صفات او جدای از ذات نیست، بلکه صفات او عین ذات او است. و منزّه است از ظلم و از هر چه لایق ذات اقدس او نیست.
«الحمد للّه»؛ به معناى این است که جمیع ستایش‌ها و سپاس‌ها مخصوص ذات او است. پس لازم است که جمیع کمالات نیز مخصوص ذات او باشد و چنین ذاتى شایسته پرستش است.
«لا اله الا اللَّه»؛ یعنی خدا، واجب الوجودی است که مستجمع جمیع کمالات و در ذات و صفات یگانه است و او را شبیهى و نظیرى از مادّیات و مجرّدات نیست.
و به «اللَّه أکبر» معارف الهی و خداشناسی تمام و کامل می‌شود؛ زیرا بیان عظمت او است به مرتبه‌ای که عقل‌های عقلا از معرفت ذات و صفات او عاجزند و نهایت معرفت آن است که بدانند ممکن نیست به ذات اقدس واجب او برسند. و هر رکنى از ارکان کعبه حقیقى که ذات اقدس او است، مشتمل است بر کلمه‌ای از این کلمات. پس وقتی بنده روى دل خود را در عبادات متوجه آن کعبه کند، بداند که معرفت کامل آن ذات ممتنع است و رو به این ارکان اعتقادی نموده او را عبادت کند که اگر به این نحو نداند، عبادت او نکرده است، بلکه ساخته خیالى خود را بندگى کرده است.[3]
[1]. بر طبق روایات؛ «بیت معمور» خانه‌اى است در آسمان، که محل زیارت ملائکه است و فرشتگان آن را به عبادت آباد دارند. طباطبایى، سید محمد حسین، المیزان فى تفسیر القرآن، ج 19، ص 6، دفتر انتشارات اسلامى، قم، چاپ پنجم، 1417ق؛ طبرسى، فضل بن حسن، تفسیر جوامع الجامع، ج 4، ص 187، انتشارات دانشگاه تهران، مدیریت حوزه علمیه قم، چاپ اول، 1377ش.
[2]. شیخ صدوق، علل الشرائع، ج 2، ص 398، کتاب فروشى داورى، قم، چاپ اول، 1385ش.
[3]. مجلسى، محمدتقى، لوامع صاحبقرانى مشهور به شرح فقیه، ج 7، ص 9 – 10، مؤسسه اسماعیلیان، قم، چاپ دوم، 1414ق؛ و ر.ک: مجلسى، محمدتقى، روضة المتقین فی شرح من لا یحضره الفقیه، محقق و مصحح: موسوى کرمانى، حسین، اشتهاردى، علی پناه‏، ج 4، ص 3، مؤسسه فرهنگى اسلامى کوشانپور، قم، چاپ دوم، 1406ق.



نویسنده : علی ابادی | نظرات (0)

درباره : مقالات , دانستنیهای قرانی , خواندنی و شنیدنی , نکته های تربیتی , گوناگون , اصول وفروع دين , متفرقه ديني ,
بازدید : 445 | تاریخ : پنجشنبه 07 آذر 1392 زمان : 14:43 |




قرآن,قرآن خواندن

 

من اصلا نمی فهمم كه چرا باید قرآن به عربی خوانده شود؟ بله خداوند متعال  فرموده است كه قرآن را به عربی فرستادیم تا در آن بیاندیشید اما آیا اگر قرآن را فارسی بخوانیم نمی توانیم در آن بیاندیشیم؟
خواندن قرآن به زبان فارسی هم به این معنا كه انسان ترجمه آن را بخواند نه تنها اشكال ندارد بلكه چه بسا در مواردی نیز ترجیح دارد. اینكه انسان معنای آیات قرآن را بخوبی درک كند تا بتواند هر چه بهتر و بیشتر از آن برای بهتر زیستن بهره گیرد بسیار شایسته و ارزشمند است.
اصولا هدف اساسی نزول آیات برای همین است و اگر به قرائت قرآن نیز تاكید شده برای رسیدن به فهم آیات قرآن و به كار گیری آن در زندگی است. قرآن برای آن نازل نشده كه در كنج خانه ها گذاشته شده یا صرفا از رو خوانده شود. بلكه قرآن كتاب هدایت و برنامه زندگی سالم و خوشبخت است و این هدف زمانی محقق می شود كه انسان معنا و حتی تفسیر آیات را درك نماید.
بنابر این خواندن آن به همان لفظ عربی كه نازل شده مانع از خواندن ترجمه آن و فهم و تدبر در آیات آن نیست.
حتی برخی گفته اند كه برای فهم بهتر آیات بهتر است كه انسان زبان عربی و یا قواعد آن را یاد گیرد. در هر حال این آیات به زبان عربی نازل شده و خداوند فرموده است برای تدبر در آیات آن را به زبان عربی نازل كردیم.(یوسف /آیه2)
اینكه توصیه به قرائت الفاظ قرآن به صورتی عربی شده می تواند دلائل مختلفی داشته باشد.
 دلایل و امتیاز تلاوت قرآن به زبان عربی
اصرار بر تلاوت قرآن به زبان عربى، دلایل و حكمت‏هاى گوناگونى دارد؛ از جمله:
 1. ایجاد زبانى مشترك در میان همه پیروان و فراهم سازى نوعى وحدت و پیوند جهانى، باعث تأكید بر قرائت و حفظ زبان عربى شده است.
 2. روح و محتواى هر پیام و سخنى، در قالب زبان خاص خود، عمیق‏تر درك مى‏گردد تا زمانى كه به زبان‏هاى دیگر برگردانده شود و قرآن - كه داراى مضامین بسیار بلند و عالى هرگز قابل ترجمه دقیق و كامل به هیچ زبانى نیست.
همه ترجمه‏هاى قرآن، براى رسیدن به معارف بلند و درك زیبایى متن اصلى نارسا است. كافى است اندكى در مباحث مربوط به زبان‏شناسى، فن ترجمه و تئورى‏هاى مربوط به آن مطالعه كنید؛ آن گاه خواهید یافت كه فرق بین قرآن و ترجمه‏هایش، همان فرق بین كتاب الهى و بشرى است.
 3. قرآن علاوه بر محتواى مطالب، از لطافت ویژه و نكات ادبى برخوردار است كه خود، بخشى از اعجاز قرآن است و در قالب هیچ ترجمه‏اى بیان شدنى نیست. براى آگاهى بیشتر ر.ك: مجله بینات و مجله مترجم (ویژه نامه قرآن).
 4. تشویق و ترغیب بر استفاده از همان الفاظى كه جبرئیل بر پیامبر اكرم‏صلى الله علیه وآله نازل فرموده، یكى از شیوه‏هاى حفظ قرآن از تحریف است.
وقتى مطلبى نزد همگان با یك قرائت معیّن ثابت شود، تحریف آن مشخص خواهد شد و لذا در تاریخ اسلام، وقایعى نقل شده كه مسلمین حتى نسبت به جابه جایى یا حذف یك «واو»، حساسیت نشان داده‏اند. بنا بر آنچه گفته شد، تلاش و همت ما، باید بر آن باشد كه تلاوت قرآن را به زبان عربى پیگیرى كنیم و هر چه بیشتر با ترجمه آن آشنا شویم. حتى اگر كمتر بخوانیم؛ اما با توجّه به معنا و ترجمه تلاوت كنیم، بهره ما بیشتر خواهد بود و رفته رفته تسلّط ما بیشتر خواهد شد.
زبان عربی بنا به آنچه در روایات آمده است برترین و بهترین زبانها است، و همین که زبان وحی خداوند است و تنها کتاب معجز الهی که الفاظ آن دارای اعجاز است، به این زبان نازل شده در برتر بودن آن کافی است، حتی بنا به آنچه در روایتی آمده است وحی از جانب خداوند برای تمامی انبیاء به زبان عربی نازل می شود و برای پیامبران به زبان قومشان ترجمه می شود. (بحار 11 و 42) در روایت مشابهی آمده است: خداوند نازل نکرد کتابی و نه وحیی را مگر به زبان عربی و در گوش انبیا به زبان قوم آنان قرار می گرفت ولی در گوش پیامبر به زبان عربی قرار می گرفت.

بنابراین قطعا انتخاب این زبان به عنوان زبان وحی خداوند، دلالت بر برتری و جامعیت این زبان نسبت به دیگر زبانها دارد. (بحار 16 و 134)در روایت دیگری زبان عربی به عنوان زبان اهل بهشت معرفی شده است. (بحار 8 و 286) هم چنین از امیر المومنان (علیه السلام) در خطبه ای که در مورد انتقال نور پیامبر در اصلاب آباء طاهرین آن حضرت است، خطاب به خداوند این گونه آمده است ... سپس آن نور را اختصاص دادی به اسماعیل و نه دیگر فرزندان ابرهیم و زبان او را (اسماعیل) به عربی گشودی که آن را بر دیگر زبان ها برتری دادی ... (بحار 25 و 29)
راغب اصفهانی در مفردات می گوید: «العربی الفصیح من الکلام؛ عربی سخن فصیح و آشکار را می گویند». بنابراین عربی بودن صرف نظر از کیفیت زبان به معنی فصاحت و بلاغت است. بنابراین زیباست چون آشکار و رسا است. به علاوه زبان عربی از کامل ترین زبان ها، و از پربارترین و غنی ترین ادبیات، مایه می گیرد.
ظرفیتی که در زبان عربی است که در عین کوتاهی لفظ معانی زیادی را تحمل می کند در سایر زبان ها نیست. عربی زبانی است که در الفاظ آن ظرفیت نمایش معانی گسترده و پر دامنه ای هست. یکی از وجود اعجاز قرآن اعجاز لفظی است که از لطافت ها و نکات ادبی عجیبی برخوردارست و در قالب هیچ ترجمه و زبانی بیان شدنی نیست.
منبع: اسک قرآن


نویسنده : علی ابادی | نظرات (0)

درباره : نکته های تربیتی , گوناگون , اصول وفروع دين ,
بازدید : 250 | تاریخ : چهارشنبه 06 آذر 1392 زمان : 14:41 |

توبه کردن,توبه در ماه  ذی القعده,فضیلت توبه ماه  ذی القعده

نماز توبه یکشنبه های ماه ذی القعده از کتاب شریف المراقبات
براى بدست آوردن طاعت خدا در این ماه (ذی القعده) قبل از هر چیزى از تمام مسائلى که قبلا گرفتار آن بودى توبه کن ؛ توبه اى صادقانه.

 

از رسول خدا صلى الله علیه و آله و سلم روایت شده است که در روز یکشنبه ماه ذى القعده فرمود: مردم ! کدامیک از شما مى خواهید توبه کنید؟ راوى مى گوید: گفتیم : رسول خدا! همه ما مى خواهیم توبه کنیم . حضرت فرمودند: غسل کرده ، وضو گرفته و چهار رکعت نماز بجا آورید. در هر رکعت یک بار «فاتحه الکتاب »، سه بار «قل هو الله احد» و یک بار «معوذتین » (قل اعوذ برب الناس و قل اعوذ برب الفلق ) بخوانید. آنگاه هفتاد بار استغفار (أستغفرالله ربی و أتوب إلیه) نموده و در پایان «لا حول و لا قوه الا بالله» بگویید.

 

سپس بگویید: یا عزیز! یا غفار! إغفر لى ذنوبى و ذنوب جمیع المؤمنین و المؤمنات فإنه لا یغفر الذنوب إلا إنت (اى عزیز! اى بسیار بخشاینده ! گناهان من و گناهان تمام مردان و زنان مؤمن را ببخش که جز تو کسى گناهان را نمى بخشد.)

آنگاه فرمود: بنده اى از امت من چنین عملى را انجام نمى دهد، مگر این که از آسمان به او ندا مى رسد: بنده خدا! عمل را از نو شروع کن که توبه تو قبول ، و گناهانت بخشیده شد. فرشته دیگر از زیر عرش ندا مى کند: اى بنده ! مبارک باد بر تو و بر خانواده و خاندانت . منادى دیگرى صدا مى زند: در روز قیامت ، دشمنانت را از تو راضى مى نمایند. فرشته دیگرى ندا مى کند: اى بنده ! با ایمان از دنیا مى روى . دینت از تو گرفته نشده و قبر تو وسیع و نورانى خواهد شد. منادى دیگرى صدا مى زند: پدر و مادر تو و خاندانت بخشیده شده و در دنیا و آخرت خوش رزق خواهى بود. جبرئیل ندا مى کند: من با فرشته مرگ پیش تو آمده و به او دستور مى دهم که با تو خوش رفتار بوده ، بخاطر مرگ آسیبى به تو نرسانیده و بنرمى روح را از بدنت خارج نماید. گفتیم : رسول خدا! اگر کسى در زمان دیگرى چنین بگوید چطور؟ فرمودند: چیزهایى را که گفتم براى او نیز خواهد بود. جبرئیل این مطالب را در شب معراج به من گفت .

امام باقر علیه السلام فرمودند: «خداوند از توبه بنده خود بیش از شخصى که در شب دراز و بسیار تاریک مرکب سوارى و آذوقه خود را گم کرده و سپس پیدا کند، خوشحال مى شود.»

و نیز از امیرالمؤمنین علیه السلام روایت شده است که : «پیامبر به شخصى که در حضورشان گفت: استغفر الله ، فرمودند: مى دانى استغفار چیست؟ استغفار درجه بلند مرتبگان بوده و شش شرط دارد:

اول - پشیمانى از گذشته

دوم - تصمیم بگیرى که هیچگاه آن را انجام ندهى

سوم - این که حقوق تمام مخلوقات را ادا کرده تا جایى که خداوند را سبکبار دیدار نمایى

چهارم - تمام واجباتى را که ضایع کرده اى جبران نمایى

پنجم - گوشتى را که از مال حرام روئیده با اندوه ذوب کرده تا پوست به استخوان بچسبد و گوشت جدیدى بوجود آید

ششم - رنج فرمانبردارى را به جسم بچشانى ، همانگونه که شیرینى گناه را به آن چشانیده اى . و در این هنگام بگو: استغفر الله»


نویسنده : علی ابادی | نظرات (0)

درباره : اخبار قراني , خواندنی و شنیدنی , نکته های تربیتی , گوناگون ,
بازدید : 427 | تاریخ : پنجشنبه 30 آبان 1392 زمان : 13:14 |

مواضع رهبر معظم انقلاب در مورد «مرگ بر آمريكا»/
مگر می‌شود «اعوذ بالله من‌الشيطان الرجيم» را حذف كرد؟

گروه سياسی: در واقع «مرگ بر امريكا»یى كه مردم ما مى‌گويند، مثل همان «اعوذ بالله من الشّيطان الرّجيم» است كه اول هر سوره قرآن قبل از «بسم‌الله الرحمن‌الرحيم» گفته مى‌شود. استعاذه به خدا از شيطان رجيم براى چيست؟ براى اين است كه انسان مؤمن يك لحظه حضور شيطان را فراموش نكند.

به گزارش خبرگزاری بين‌المللی قرآن (ايكنا)، حضور رئيس‌جمهور ايران در شصت‌وچهارمين مجمع عمومی سازمان ملل متحد دارای ابعاد گوناگونی بود كه از جمله آنها تماس تلفنی باراك اوباما با حجت‌الاسلام روحانی در آستانه خروج هيئت ايرانی از نيويورك و مذاكره كوتاه وزرای امور خارجه ايران و آمريكا بود كه مدت‌ها بر سر زبان‌ها بود. رسانه‌های مختلف داخلی با هر سليقه و گرايشی سعی كردند با تهيه و ارائه گفت‌وگوها و يادداشت‌های مختلف نظرات موافق و مخالف، تهديد‌ها و فرصت‌های ادامه اين مذاكرات را به نمايش بگذارند.

سؤال‌ها و بازخوردهای متنوعی از دل اين جريان برخاست كه شايد برجسته‌ترين آنها موضوع حذف يكی‌ از شعارهای انقلابی ملت ايران بود. سرنوشت شعار «مرگ بر آمريكا» كه حدود 35 سال است كه بر زبان اقشار مختلف مردم ايران جاری است، در حوزه‌های مختلفی مورد بررسی قرار گرفت تا جايی كه حتی پيامك‌های طنز آن نيز دست به دست می‌چرخيد.

پس از اين پرسش مهم بود كه رسانه‌ها تلاش كردند آن را با با صاحب‌نظران و كارشناسان سياسی كشور در ميان بگذارند كه حاصل آن ارائه ديدگاه‌های افراطی و گاه اعتدالی به اين موضوع بود. حذف شعار «مرگ بر آمريكا» همچون شعار «مرگ بر شوروی» پس از برقراری ارتباط ايران با شوروی سابق يكی از دلايل احتمال حدف شعار مورد نظر بود كه از سوی برخی مطرح شد. شرايط كنونی، مقتضيات زمان، نيازهای روز و تغييرات ظاهری در گفتار و كردار غرب از جمله مسائلی است كه در اين عرصه مورد توجه قرار گرفته است.

بازنشر خاطره‌ای كوتاه و آغازی بر يك جريان

موضع‌گيری‌ها در قبال آينده «مرگ بر آمريكا» با طرح يك خاطره كوتاه به اوج خود رسيد. زمانی كه در پايگاه شخصی آيت‌الله هاشمی رفسنجانی مصاحبه‌ای بازنشر شده بود و طی آن آيت‌الله هاشمی از ارسال نامه‌ای به امام(ره) و درخواست برای حذف «مرگ بر آمريكا» خبر می‌داد؛ هر چند وی پس از چند روز اين اقدام مديران پايگاه را بجا ندانست و عنوان كرد «مسئول سايت بدون هماهنگی اقدام به انتشار آن [خاطره] در اين زمان كرد كه اقدامی نادرست بود» اما همين چند روز كافی بود كه موجی از انتقاد عليه رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام به راه بيفتد و اظهارات مختلفی مبنی بر واكنش امام(ره) در مورد نامه آن روزهای همراه ديرين امام و انقلاب مطرح شود.

آنچه انتقادها عليه آيت‌الله را تشديد می‌كرد، عدم مخالفت امام خمينی(ره) با شعارهای كوبنده مردم در جماران در طی سال‌های حياتشان بود، اما در پاسخ به اين موضوع آنچه مطرح می‌شود اين است كه اگر بنيانگذار كبير انقلاب در شرايط كنونی حضور داشتند، آيا با حذف چنين شعاری موافقت می‌كردند؟

پس از رحلت امام خمينی(ره) سكان هدايت انقلاب اسلامی به دست خلف صالح حضرت روح‌الله(ره) افتاد و حضرت امام خامنه‌ای از همان ابتدا همچون ديدبانی بصير و تيزبين، ضمن شناخت فرصت‌های پيش روی انقلاب اسلامی، تهديدها را نيز شناسايی و گوش‌زد می‌كردند. نويدها و هشدارهايی كه معظم‌له در طی سال‌های زعامتشان عنوان كردند، نقشه‌های راهی برای مسئولان، مديران و اقشار مختلف مردم بوده است.

با عنايت به زمان‌شناسی و هوشياری رهبر معظم انقلاب نسبت به وقايع داخلی و خارجی در مسير صيانت از اصل جمهوری اسلامی و حمايت مردم از اصل ولايت فقيه، ارتباط وثيقی بين امام و امت شكل گرفته و منجر می‌شود، اين دو عنصر اساسی جامعه اسلامی هم‌سو با يكديگر گام بردارند.

شجاعت ملت ايران در ابراز احساسات عليه آمريكا

در مورد موضوع يكی از شعارهای اصلی انقلاب اسلامی، رهبر معظم انقلاب از آنجا كه خود يك انقلابی بوده و هستند، شجاعت ملت ايران را در بروز احساسات خود عليه شيطان بزرگ ستوده‌‌اند. همان‌طور كه در سال 81 در سخنانی اظهار كردند «ملت‌ و دولت‌ ايران‌ شجاعانه‌ و بدون‌ هيچ‌گونه‌ هراس‌، احساسات‌ خود را بر ضد آمريكا بيان‌ می‌كند و شعار «مرگ‌ بر آمريكا» را از شعارهای‌ اصلی‌ خود قرار داده‌ است»‌.

حمايت رهبر معظم انقلاب از مردم حتی در دهه هفتاد كه قانونی موسوم به قانون «داماتو» در كنگره آمريكا مبنی بر قطع ارتباط نفتی و گازی شركت‌های غيرآمريكايی با ايران تصويب شد، نيز وجود داشت؛ امام خامنه‌ای با همان استواری هميشگی خود پس از اين مصوبه اظهار كردند «ايران‌ اسلامی‌، همان‌ كشوری‌ است‌ كه‌ در مواجهه‌ با تحريمها و محدوديتهای‌ دوران‌ جنگ‌، به‌ ابتكار و استعداد جوانان‌ مؤمن‌ خود متكی‌ بود كه‌ در نتيجه‌ آن‌، امروز برخی‌ از پيچيده‌ترين‌ ابزار جنگی‌ در داخل‌ كشور تهيه‌ می‌شود و پيشرفت‌های‌ عظيم‌ به‌ دست‌ آمده‌ در اين‌ زمينه‌، حتی‌ به‌ ذهن‌ دشمنان‌ ما نيز خطور نمی‌كند و امروز در مقابل‌ اين‌ اقدام‌ خصمانه‌ و صريح‌ آمريكا، آحاد مردم‌ ايران‌ در هر نقطه‌ای‌ از كشور، فرياد مرگ‌ بر آمريكا را از عمق‌ جان‌ و با اطمينان‌ بيشتر سر می‌دهند».(ديدار جمع كثيری از كارگران و معلمان با رهبر معظم انقلاب 13 ارديبهشت 1374)

بيانات معظم‌له در سال 74 و پس از اعمال شديدترين تحريم‌های اقتصادی از سوی شيطان بزرگ نشان داد كه جمهوری اسلامی در سخت‌ترين شرايط نيز بر اصول خود پا می‌فشارد.

مرگ بر امريكا را كسى به ملّت ايران ياد نداد

هر چند «مرگ بر امريكا را كسى به ملّت ايران ياد نداد. از اعماق جان يكايك مردم برآمد كه مرگ بر امريكا». اين شعار نه تنها از سوی رهبر معظم انقلاب و توده مردم پس از اعمال تحريم‌ها رنگ تازه‌ای گرفت، بلكه برخی ديگر از مسئولان نيز هر يك به نوعی از شعار پرشور ملت ايران حمايت كردند. تيتر آن روزهای روزنامه‌ها به نقل از نائب‌رئيس مجلس شورای اسلامی اين بود كه «شعار زيبای مرگ بر آمريكا در كشور ما وحدت‌آفرين شده است». جمله‌ای كه حجت‌الاسلام والمسلمين حسن روحانی، رئيس‌جمهور فعلی و نماينده اسبق مجلس شورای اسلامی در جمع دانشجويان بسيجی مطرح كرده بود.

با مقايسه شعار انقلاب‌های مطرح جهان در طول تاريخ می‌توان نتيجه گرفت كه شعاری همچون «مرگ بر آمريكا» ساخته شور و شعور ملت به‌پاخاسته ايران بود كه از ظلم و استبداد دست‌نشانده‌های آمريكا به ستوه آمده بودند.

شعار مرگ بر آمريكا از ايران تا سراسر جهان

رهبر معظم انقلاب نيز شعار «مرگ بر آمريكا» را مخلوق ملت ايران دانسته و اظهار می‌كنند «اينى كه شما مى‌بينيد امروز در خيلى از كشورها صداى مرگ بر آمريكا بلند می‌شود، اين چيز جديدى است؛ اين مخلوق حركت ملت ايران است. چنين چيزى وجود نداشت. اينى كه شما مى‌بينيد امروز در همه دنيا، چه در كشورهاى اسلامى، چه حتّى در كشورهاى اروپایى، سياست آمريكایى منفورترينِ سياست‌ها و سران كشور آمريكا منفورترينِ سياستمداران دنيا هستند، اين ناشى از اين حركت عظيم ملت ايران است» (ديدار مداحان اهل بيت 4 تيرماه 1387).

ترويج شعارهای انقلاب اسلامی در سراسر جهان و بيداری ملت‌ها بر اساس اين شعارها نشان‌دهنده حقانيت آنها و ناپسندی رفتارهای آمريكا عليه ساير كشورها و ملت‌هاست. «نتيجه اين رفتارها از سوى سياستمداران و سردمداران و زمامداران آمريكا اين شده است كه همين «مرگ بر آمريكا»ى شما، امروز از دل ملت‌هاى مسلمان - از ته دل - برمی‌خيزد. همه آنها همين را می‌گويند. يك روزى فقط ملت ايران بود كه بيدار شده بود و شعار «مرگ بر آمريكا» می‌داد؛ امروز در سرتاسر جهان - دنياى اسلام، حتى در ميان غيرمسلمين - هرجا اين رئيس‌جمهور نگون‌بخت آمريكا سفر می‌كند، شما ببينيد مردم چه تظاهراتى عليه او می‌كنند؛ پرچمشان را آتش می‌زنند؛ «مرگ بر آمريكا» می‌گويند؛ آدمك او را درست می‌كنند و آتش می‌زنند» (بيانات در ديدار اقشار مختلف مردم‌ 22 اسفندماه 86).

و همين امروز باعث شده كه «مرگ بر آمريكا ديگر جزو شعارهای اختصاصی ملت ايران نيست»، چرا كه «دولت آمريكا در هيچ كشورى، ميان هيچ ملتى، يك وجهه عمومى ندارد».

دلايل دشمنی ايران با آمريكا

دشمنی ملت ايران با دولت‌های آمريكا و در كل سياست‌های آمريكايی نه تنها در طول 35 سال پس از پيروزی انقلاب در دل مردم ايران بوده، بلكه پيش از انقلاب اسلامی نيز تا آمريكا و سلطه‌اش بوده، دل هر بيداردلی را می‌آزرده است. ذكر دخالت‌ها، توطئه‌ها، كودتاها و طرح‌هايی كه برای عقب‌نگاه‌داشتن ايران طی دهه‌های گذشته از سوی مقامات آمريكايی پياده شده، فهرست بلندبالايی را پيش رو قرار می‌دهد؛ بنابراين دشمنی و انزجار ملت ايران از ايالات متحده نمی‌توان كينه‌ای كوركورانه و از بر مبنای احساسات باشد. «يك دولتِ طرفدار ظلم، طرفدار جنگ، طرفدار انباشت تسليحات، طرفدار سلطه بر ملت‌ها، طرفدار زورگوبى، دخالت در همه جا، يك چنين عنوانى [مرگ بر آمريكا] پيدا كرده» (بيانات در ديدار اساتيد دانشگاه 22 مرداد 91).

«ما با همه بد نيستيم»؛ اينگونه نيست كه ايران پس از انقلاب اسلامی به يك‌باره ارتباط با كشورهای قدرتمند را قطع كند؛ هرچند شعار «نه شرقی، نه غربی» از ديگر شعارهای اساسی انقلاب اسلامی است، اما اين به معنای انزوای كامل ايران و جزيره‌ای شدن انقلاب نبوده و نيست؛ چه آنكه جمهوری اسلامی با تكيه بر اين شعار نشان داد كه می‌تواند و می‌شود با بهره‌گيری از ظرفيت‌های درونی خود قله‌های پيشرفت را مورد هدف قرار داده و بر پای خود بايستد. اما ما «با امريكا بَديم؛ آن هم به اين دلايل: امريكا علاوه بر اين‌كه شانزده سال، عليه انقلاب اسلامى و پشتيبان رژيم گذشته بود، به بدترين شكل، نفوذ و دخالتِ يك دولت استكبارى در يك كشور را تجسّم داده بود و ضربه‌ها همه از سوى او وارد مى‌شد. اينها همه، دليل كينه‌ها و عقده‌هاى اين ملّت عليه امريكاست. اينها كه مقدّسات ما را به بازى گرفته بودند و علاوه بر همه ضربه‌ها، بعد از انقلاب در مقابل نجابت اين ملّت و بزرگوارى و كرامت آن امام، با ملّت ايران و با انقلاب اسلامى و با جمهورى اسلامى، اين‌گونه رفتار كردند» (بيانات در ديدار جمعی از دانش‌آموزان و دانشجويان 11 آيان 73). همان‌ها كه «در عراق مرتكب بزرگ‌ترين جنايات بشری می‌شوند .... كه اين جنايات در اثبات حقانيت مردم ايران برای انتخاب شعار «مرگ بر آمريكا» و «مرگ بر اسراييل» كافی است. (درس خارج فقه در مورد هتك حرمت عتبات عاليات در عراق 27 ارديبهشت 83)

عواقب فراموش كردن شعار مرگ بر آمريكا

بسياری از دشمنان انقلاب اسلامی و حتی كارشناسان مسائل سياسی در عرصه بين‌الملل معتقد بودند، انقلاب اسلامی نيز همچون ساير انقلاب‌ها شعارهای اساسی خود به مرور زمان به فراموشی خواهد سپرد و رنگ «مرگ بر آمريكا» از صفحه انقلاب ايران محو خواهد شد اما حضور ملت ايران در مراسم‌هايی همچون سالروز 22 بهمن و نمازهای جمعه در سراسر كشور همچنان اين شعارها را زنده و عميق ساخته است و نتيجه آن حفظ بيداری جامعه در برابر توطئه‌ها عليه نظام جمهوری اسلامی بوده است. «اين‌كه مى‌بينيد ملت ما بعد از بيست‌وشش سال «مرگ بر امريكا» را فراموش نمى‌كند، به‌خاطر اين است كه غفلت از توطئه استكبار جهانى همان، و اسير توطئه شدن همان». (ديدار جمعی از اعضای انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان 24 اسفندماه 83)

ملت ايران با اعتقاد عميق به اينكه آمريكا شيطان بزرگ است و ايجاد رابطه با دولتمردان و سردمداران اين كشور می‌تواند خطرات فراوانی برای اين ملت به همراه داشته باشد، بر اصول خود پای‌بند مانده‌اند. همان‌طور كه در خطرات و لغزش‌گاه‌ها به خداوند متعال استعاذه كرده و از شر شيطان رجيم به بارگاه حق تعالی پناه می‌برند، امروز نيز «مرگ بر آمريكا» همچون قطع‌نامه‌ای است كه بارها بيداری و هوشياری ايرانيان را نويد می‌دهد و حال مگر می‌شود از شر شيطانی كه قسم خورده آدم و آدميان را به گمراهی و جهالت بكشاند، دوری نجست. در واقع «مرگ بر امريكا»یى كه مردم ما مى‌گويند، مثل همان «اعوذ بالله من الشّيطان الرّجيم» است كه اول هر سوره قرآن قبل از «بسم‌اللَه الرّحمن‌ الرّحيم» گفته مى‌شود. استعاذه به خدا از شيطان رجيم براى چيست؟ براى اين است كه انسان مؤمن يك لحظه حضور شيطان را فراموش نكند؛ يك لحظه از ياد نبرد كه شيطان آماده حمله به او و انهدام حصار معنوى و ايمانىِ اوست. «مرگ بر امريكا» هم براى اين است كه ملت فراموش نكند سلطه‌گران جهانى منافع سرشارى كه در اين كشور داشته‌اند و دست آنها كوتاه شده، از ياد نبرده‌اند. (ديدار جمعی از اعضای انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان 24 اسفندماه 83)

هر چند عده‌ای ممكن است اين شعار را برنتابند و مخالف سردادن اين شعار باشند اما «سى‌و ‌چهار سال است كه هر سال در بيست‌و‌دوم بهمن، در همه شهرهاى اين كشور، جمعيت‌هاى عظيم به دفاع از نظام جمهورى اسلامى بيرون مى‌آيند و «مرگ بر آمريكا» می‌گويند» (مراسم بيست‌وچهارمين سالروز رحلت حضرت امام خمينی(ره) 14 خرداد 1392).

مرگ بر آمريكا حرف آخر است

رهبر معظم انقلاب گاه پس از شعارهای مردمی آن را مورد تأييد صريح قرار داده‌اند. در جايی كه مردم قم در سالروز 19 دی در سال 90 به ديدار معظم‌له شتافتند، پس از سردادن شعار «مرگ بر آمريكا» خطاب به آنها فرمودند «خب، شما ديگر حرف آخر را گفتيد! «مرگ بر آمريكا» همان حرف آخر است».

ايشان نه تنها اين شعار را بارها به عنوان شعار اصلی ملت ايران تأييد كرده‌اند، در حذف آن نيز هشدارهايی داده‌اند. آنجايی كه در فتنه‌گری‌های سال 88 و پس از انتخابات دهمين دوره رياست جمهوری عده‌ای به دنبال ايجاد فضای غبارآلود در ايران بودند تا برخی ديگر اهداف آمريكايی خود را پياده كنند، خط خوردن «مرگ بر آمريكا» و «مرگ بر اسرائيل» را سوءاستفاده دشمن ناميدند و گفتند «من روز اول اين را پيغام دادم به همين حضراتى كه صحنه‌گردان اين قضايا هستند؛ آن ساعات اول من به آنها پيغام خصوصى دادم. من اگر يك وقتى توى نماز جمعه يك حرفى می‌زنم، اين ابتدا به ساكن نيست؛ حرف خصوصى، پيغام خصوصى، نصيحتِ لازم انجام می‌گيرد، وقتى انسان ناچار می‌شود، يك حرفى را مى‌آورد در علن بيان می‌كند. من پيغام دادم، گفتم اين را شما داريد شروع می‌كنيد، اما نمی‌توانيد تا آخر كنترل كنيد؛ مى‌آيند ديگران سوءاستفاده می‌كنند. حالا ديديد آمدند سوءاستفاده كردند. «مرگ بر اسرائيل» را خط زدند! «مرگ بر آمريكا» را خط زدند! معناى اين كار چيست؟».

جريان‌سازی در راستای تلاش برای حذف و يا زيرسؤال بردن شعار «مرگ بر آمريكا» و يا مخالفت با اين جريان مدتی در رسانه‌های مختلف ادامه داشت و اين روزها از تب و تاب اين جريان كاسته شده و شايد روزی كاملا به فراموشی سپرده شود اما گمان نمی‌شود كه شعار اعتقادی و ارزشی ملت ايران به فراموشی سپرده شود، چه اينكه جريان‌های زيادی در طی سال‌های گذشته بر اين امر اشاراتی داشتند اما صدايشان در بين فريادهای پرشور و شعور ملت ايران محو شده است. «حال عدّه‌اى در گوشه و كنار پيدا مى‌شوند و مورد سؤال قرار مى‌دهند كه «چرا؟» چرا شما اين «چرا» را به جايگاه خودش نمى‌بريد؟ چرا نمى‌پرسيد كه چرا رژيم امريكا با ملّت ايران، به جرم اين‌كه خواسته است مستقل باشد، اين همه كينه‌ورزى و دشمنى كرد و باز هم مى‌كند؟ (بيانات در ديدار جمعی از دانش‌آموزان و دانشجويان 11 آيان 73)

  
 
   استفاده از این خبر ، با ذکر منبع بلامانع است.


نویسنده : علی ابادی | نظرات (0)

درباره : گوناگون ,
بازدید : 296 | تاریخ : سه شنبه 21 آبان 1392 زمان : 20:23 |

.شهردار بیرجند در این مراسم گفت: زیارت عاشورا با خط ثلث تزئینی به طول 90 متر دورتادور این استوانه حکاکی شده است.

ˈعباسعلی مدیحˈ ادامه داد: طراحی این کتیبه حدود شش ماه توسط استاد استانستی به طول انجامید و این استاد هنر با تیم 22 نفره خود ظرف 40 روز این اثر را به اتمام رساندند.

وی افزود: این کتیبه به شکل استوانه با قطر 6/1 متر و ارتفاع 70/7 متر می باشد و مساحتی بالغ بر 35 متر مربع را نیز داراست.

شهردار بیرجند گفت: این کتیبه در راستای زنده نگهداشتن فرهنگ عاشورایی و عجین شدن مردم با زیارت عاشورا، طراحی شده است.

وی نصب این کتیبه را یک اتفاق بزرگ برای شهر بیرجند دانست و گفت: از زمان تیموریان و سلجوقیان چنین کتیبه بزرگی نوشته نشده و این نقش برجسته بزرگترین کتیبه در دوران معاصر است.

یک عضو شورای شهر بیرجند هم با اشاره به آیات قرآن کریم گفت: حفظ شعائر اسلامی از نشانه های تقوای قلبی است.

حجت الاسلام ˈعبدالرزاق ˈ، وجود نمادها و المانها را در یک شهر نشانه فرهنگ، آداب و رسوم و اعتقادات مردم آن منطقه دانست و گفت: میدان امام حسین (ع) بیرجند به دلیل جایگاه خاص که در بین مردم شهر دارد به نام سالار شهیدان نامگذاری شده و جانمایی کتیبه عاشورایی در این میدان بدین منظور انجام شده است.

وی با بیان اینکه این نماد بر اساس اعتقادات اسلامی طراحی شده ادامه داد: ما معتقدیم که اینگونه نمادها می تواند در اندیشه سازی و افکار جامعه بویژه جوانان تاثیر مثبتی داشته باشد.

وی با تاکید بر اینکه بشریت امروزی نیازمند مسائل اعتقادی است گفت: ما باید با فرهنگ سازی، جامعه را به سمت معنویات و رشد و تعالی سوق دهیم.



نویسنده : علی ابادی | نظرات (0)

المصباح

  

  

http://upcity.ir/images2/98314650673942422940.gif


شماره صفحه
تعداد صفحات : 39
دلنوشته های دوستان
      رشیدی :هر کی دستت رو گرفت لزوما دوستت نیست ! شاید تو حرکت بعدی ، پاشو گذاشت رو شونت و رفت بالا» …
      بهروز سعادتی از بابل:روزگاریست که شیطان فریاد میزند«ادم پیدا کنید سجده خواهم کرد» …
      نادری از چابهار :آتش از اندوه هجران بهتر است بی قرارم کردی و گفتی صبوری بهتر است من نمی دانم کجا خواندم که یادم داده است ؟یار وقتی در کنارت نیست کوری بهتر است …
      محمدی شهر کرد :عالیه ممنون…
      یبرجند : دبیر کدام مدرسه هستین ؟
      حسینی نسب بیرجند : ممنون بابت سوالات
      بیرجند/كاربر ميهمان : بابت تمام تلاشهايتان در وب ممنونم.
      علی تهران :از مطالبتون لذت بردم …
      اذربایجان /كاربر ميهمان : وب سایت خوبی دارین
      كاربر ميهمان : واقعا عالیه
      بندرعباس : تلاش شما در مجازی ستودنی است
      كاربر ميهمان/زاهدان : ممنون از شما عالی بود
      مختاری /تهران : قالب وبلاگ عالیه
      نیکویی /اصفهان : حلول ماه مبارک رمضان بر شما مبارک
      سجاد آذرمی :نفسم می گیرد، در هوایی که نفس های تو نیست...
      ستاره خانم از مرودشت :از این میسوزم که تو هم مرا نشناختی آری تو ... تو!؟ پس میرم جایی که دیگر دوستی نباشد تا قلبم را بدرد آورد...تقدیم به سونیای عزیزم
      محمدی مشهد : وبلاگ خوبی دارین استفاده كردم
      زینب محرمی از پارس آباد مغان : حق الناس همیشه پول نیست گاهی دل است دلی که باید میدادی و ندادی...
      ابراهیمی : کوروش میگوید : بودن با کسی که دوستش نداری و نبودن با کسی که دوستش داری همه اش رنج است پس اگرهمچون خود نیافتی مانند خدا تنها باش.
      حسینی : سرنوشت ما چنین بود:''ما به دنیا آمدیم اما دنیا به ما نیامد...
      عالیه از شیراز : ای قطار راهت را بگیر و برو نه کوه توان ریزش دارد و نه ریز علی پیراهن اضافه روزگار دیگریست
      علی بندر عباس : تو مرا یاد کنی باورت گر بشود گر نشود حرفی نیست اما نفسم میگیرد در هوایی که نفسهای تو نیست .
      علی از میمند : احساس سوختن به تماشا نمیشود...آتش بگیر تا که بدانی چه میکشم.
      سامان سعیدی از کرج : با هر که نشستم دلش نشکستیم بر جام می و میکده مردانه نشستیم هر چند که این جام پر از جور و جفا بود خوردیم ولی حرمت دوستی نشکستیم
      مهدوی : تو پاک و زلال مثل باران بودی بخشنده چو ابرِ نوبهاران بودی با صلحِ توشد عیان که مانندِ پدر همواره اسیرِ جهلِ یاران بودی

      دلنوشته های خود را برای ما ارسال نمایید
      تا با نام شما در سایت قرار دهیم لطفا
      اخر دلنوشته نام و اسم شهر خودتون رو
      ذکر کنید 00000000
اطلاعات
  • آمار کاربران
  • افراد آنلاین : 2
  • اعضای آنلاین : 0
  • تعداد اعضا : 527

  • عضو شوید
  • ارسال کلمه عبور




  • آمار مطالب
    کل مطالب : 1236
    کل نظرات : 186

  • آمار بازدید
  • بازدید امروز : <-Today-> نفر
  • باردید دیروز : 2,846 نفر
  • بازدید هفته : 5,698 نفر
  • بازدید ماه : 11,674 نفر
  • بازدید سال : 59,052 نفر
  • بازدید کلی : <-All-> نفر
  • ورودی امروز گوگل : 30 نفر
  • ورودی گوگل دیروز : 28 نفر

درباره سایت
    بسم الله الرحمن الرحیم اللَّهُ نُورُ السَّمَاوَاتِ وَالْأَرْضِ مَثَلُ نُورِهِ كَمِشْكَاةٍ فِيهَا مِصْبَاحٌ الْمِصْبَاحُ فِي زُجَاجَةٍ با کلامی می شود اعجاز کرد با کلامی تلخ و تند می شود ناساز گاری ساز کرد خنده ها را گریه کرد رشته ی پیوندها را پاره کرد با کلامی مهربان چون سر انگشت نسیم می شود هر عقده ای را باز کرد رشته های پاره را پیوند زد دوستی آغاز کرد با کلامی می شود اعجاز کرد... هدف این وبلاگ آموزشی "ارتقای آموزش زبان قرآن ، عربی ؛ وارائه نمونه سؤالات و مطالب کارآمد برای همکاران دلسوز و دانش آموزان فهیم و استفاده از تجارب و راهنمائی اساتید می باشد. امید است با ارائه نظرات ؛ رهنمودهای ارزشمند وتذکرات سازنده ی خود یاریمان نمائید. درضمن اسفاده از مطالب این وب با ذکر منبع برای همه ی خوبان آزاد است . جعفر علی آبادی دبیر آموزش و پرورش شهرستان بیرجند اين وبلاگ در سامانه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي به ثبت رسيده است .
چت باکس
    ارشيو پيغام کوتاه   
     
کدهای اختصاصی
آرشیو
تبلیغات متنی

کپی مطالب این سایت فقط با ذکر منبع مجاز می باشد.