افتخارات وبلاگ
رتبه ششم جشنواره وبلاگ نويسي تبريز درسال1394
برگزيده جشنواره قراني بينات
وبلاگ برتر سال 1392 خراسان جنوبي
رتبه چهارم جشنواره وبلاگ نويسي اذربايجان سال 1391
و برگزيده جشنواره وبلاگ نويسي ديني خراسان در سال 1391
ومعلم نمونه سال 1401
قرآنی شدن به این است که ملت با قرآن آمیخته بشود، به قرآن عمل کند، معرفت قرآنی را به طور کامل به دست بیاورد. ما امروز در دنیای اسلام این را کم داریم. اسم اسلام همهجا هست، تفاخر به اسلام همه جا هست،ُ ادعای مسلمانی همه جا هست، آنچه ما به آن نیاز داریم، ان آمیخته شدن به معارف قرآن و به عمل قرآن است، که این مسلمانی واقعی است. ما میخواهیم که ملت ما قرآن را بتوانند درک کنند و از آن استفاده کنند. هدف از همهی این تشریفات و این مسابقهها و این وقت گذرانیها و این تشویقها و این زحمتهایی که آقایان میکشند، هدف این است که ملت ما با قرآن آشنا بشوند. ما دوریم از قرآن، ما دوریم از قرآن. اگر یک ملتی با معرفت قرآنی آشنا بشود، بسیاری از کارها برای او آسان خواهد شد. حرکت برای او آسان خواهد شد. شما ملاحظه کنید، همین مقداری که ملت ما درهای قرآن را به روی خود باز کرد، که این به برکت انقلاب شد، ببینید چه تحولی در ملت ما به وجود آمد. ببینید چه عظمت و چه عزتی ملت ما پیدا کرد، به همین مقدار اندک حرکتی که به سمت قرآن کردیم. قرآن این جور است اگر حرکت به سمت قرآن به شکل کاملی انجام بگیرد. آن وقت این ملت همان چیزی خواهد شد که قرآن کریم خبر داده است. تاریخ را مسلمانها عوض کردند به برکت قرآن.
آیتالله جوادی آملی فرمودند :
کسی که زبان درازی میکند و آبروی دیگری را میبرد
در قیامت گرسنه است و به او تیغ میدهند .
این استاد حوزه علمیه قم طی سخنانی در جلسه درس اخلاق ، رعایت مسائل اخلاقی را راه رسیدن به باطن دانست و تصریح کرد: انسان با حقیقت اخلاق اسلامی کامل میشود . یک موجود حقیقی تکوینی اگر بخواهد کامل شود باید به امور حقیقی کامل شود نه امور غیر حقیقی ، انسان از آن جهت که زندگی متمدنانه و اجتماعی دارد با قوانین اعتباری زندگی میکند و این عناوین اعتباری باعث نظم زندگی است .
با توجه به این نکته که انسان در عبادات و معاملات با عناوین اعتباری به سر می برد یک سؤال جدی مطرح است و آن اینکه کمال انسان به چیست ؟ اگر قوانین اعتباری از شریعت گرفته نشود ، از رسوم و فرهنگ و عادات و آداب مردمی گرفته میشود و هیچ اعتباری هم ندارد. اگر قوانین اعتباری از رسوم و فرهنگی مردمی گرفته شود ، باور افراد این است که انسان وقتی میمیرد ، میپوسد و مرگ آخر خط است اما اگر این قوانین اعتباری نباشد انسان با مرگ ، از پوست به در میآید. آنکه ما را آفرید ، فرمود که انسان در مصاف و هماورد با مرگ ، مرگ را زیر پا له میکند و وقتی وارد صحنه قیامت شد، ابدی میشود.
با توجه به آیات قرآن کریم می توان تصریح کرد مرگ ما را نمیچشد بلکه ما مرگ را میچشیم و هضم میکنیم و این دیدگاه به انسانیت شرف میدهد . خدای سبحان در قرآن کریم ما را تشویق میکند که ای انسان ، تو هرگز نابود نمیشوی و دائماً سیر میکنی تا به لقاءالله برسی .
در روایتی از امیرالمؤمنین علی (ع) آمده : مردان الهی کسانی هستند که پشتوانه حلال و حرام را میبینند ، آنگاه اگر خواستند به زبان اهل ولایت و معنا حرف بزنند ، آن را بیان میکنند.
کسی که زباندرازی میکند و آبروی دیگری را میبرد و با قلم و بیان و بنان خودش ، نیش می زند
به فرموده خداوند سبحان در قرآن کریم :
« لَّیْسَ لَهُمْ طَعَامٌ إِلَّا مِن ضَرِیعٍ »
« این انسان در قیامت گرسنه است و به او تیغ میدهند و در قیامت غذایی جز خار خشکیده ندارد. »
کسی که نرم گفتار و نرم رفتار و نرم کردار است و آبروی کسی را نمیبرد و سعی میکند مشکلات را از جامعه کم کند و جامعه را در رفاه نگه دارد، در قیامت بر روی فرشی مینشیند که ابر آن پرنیان است . راه رسیدن به باطن ، مسائل اخلاقی است که انسان سعی میکند مشکل خود و جامعه را حل کند. انسان با تلاش در تولید و قناعت در مصرف ، هم زندگی خودش را تأمین میکند و هم زندگی دیگران را .
امیرالمؤمنین حضرت علی (ع) در کتاب شریف نهجالبلاغه نامه 15 (هنگامی که در جنگ با دشمن مواجه میشد) می فرمودند :
خدایا ! دلها به سوی تو افاضه دارد و گردنها به سوی تو کشیده شده و چشمها به لطف و کرم تو دوخته شده است .
خدایا ! پاها به رضای تو به میدان جنگ آمده و بدنهای ما اگر خسته و کوفته شد، برای رضای تو بود.
خدایا ! دشمن با همه کینه به میدان آمده و دیگ کینه آنها به جوش آمده و ما برای حفظ دین تو حرکت کردیم.
خدایا ! متأسفانه پیامبر در میان ما نیست و دشمنان ما زیاد هستند و در درون ما انسجام و وحدت وجود ندارد.
ای پروردگار ! بین ما و دشمنان ما به بهترین وجه فتح برقرار کن .