الدرس الخامس . درس پنجم

                                       من افضل ؟ چه كسی برتر است ؟

هذه غزالة . هی فی الغابة . این یك آهو است . او در جنگل است .

الغزالة : من افضل ؟  آهو : چه كسی برتر است ؟

الفیل : انا افضل . انا قوی و عظیم و لا شك . فیل : من برترم . من نیرومند و بزرگم وهیچ شكی نیست .

الغزالة : من هی ؟ هی جمیلة جدا . آهو . او كیست ؟ او بسیار زیباست .

الفراشة : انا فراشة . انا جمیلة . انا افضل . پروانه : من یك پروانه ام . من زیبایم . من برترم .

فی هذا الوقت : در این زمان

انا ملك الحیوانات . من پادشاه حیواناتم .

انا سلطان الغابة . انا افضل . من پادشاه جنگلم . من برترم .

الغزالة : من هو ؟ آهو . او كیست ؟

الفراشة : هو الاسد . هو ملك الغابة . پروانه : او شیر است . او پادشاه جنگل است .

الغزالة : من افضل ؟ هو .. أو هی .. ذلك أو تلك ؟ آهو : چه كسی برتر است ؟ او یا او .. آن یا آن  ؟

الهد هد : الافضل صاحب الصفات الحسنة .هدهد : كسی برتر است كه دارای صفتهای خوب است .

الغزالة : رأی صحیح و كلام جمیل . آهو : نظری درست و سخنی زیباست .